Czym jest coaching?
Słowo „coaching” pochodzi z języka angielskiego i oznacza tyle co korepetycje czy trenowanie. Ściślej tłumacząc jest to proces który szkoli poprzez metody związane z psychologią. Coaching jest procesem, którego głównym celem jest wzmocnienie klienta oraz wspieranie go w samodzielnym dokonywaniu zamierzonej zmiany w oparciu o własne odkrycia, wnioski i zasoby.Czym więc jest coaching biznesowy? Jest to rodzaj coachingu, który wspiera przedsiębiorców w rozwoju ich biznesu. skierowany jest głównie do menadżerów jak również właścicieli małych firm, a także przedsiębiorstw, które dopiero rozpoczynają swą działalność na rynku. Opisywany rodzaj coachingu jest stricte nastawiony na rozwój biznesu.
W coachingu biznesowym występują trzy strony. Po pierwsze jest to osoba która korzysta z usług coachingu czyli klient. Drugą stroną w tym procesie jest osoba która zamawia takową usługę i jest nią sponsor, oraz trzecia strona, czyli osoba która zamówioną usługę wykonuje. W tym przypadku jest to coach. Zakres tego typu coachingu zawsze powinien dotyczyć biznesu. Ma to na celu omawianie i wcielanie w życie zagadnień takich jak efektywność, współpraca, kształtowanie relacji z pracownikami czy podejmowanie decyzji. Cele powinny być formułowane jasno, czyli tak aby pokazywały konkretne efekty jakie ma przynosić rozwijanie kompetencji u klienta,
Jak mają się takie spotkania z coachem do naszych finansów? Zróżnicowanie cen za sesję coachingową jest duże. Zależy przede wszystkim od rodzaju coachingu,formy współpracy oraz firmy prowadzącej. Ceny takich sesji wahają się od 20 do nawet 900 zł za 60 minut pracy.
Jeśli chcemy skorzystać z coachingu w celu poprawienia efektywności swojej firmy warto zasięgnąć języka, popytać kto jest wart swojej ceny. Pamiętajmy jednak, że jeśli sesje coachingowe nie przynoszą żądanych efektów nie warto ich kontynuować. Lepiej poszukać innej firmy świadczącej usługi coachingowe niż wyrzucać pieniądze w błoto!