Internetowy marketing szeptany — czy jest skuteczny?

Internetowy marketing szeptany to bardzo skuteczna i coraz popularniejsza forma docierania do klientów. Łączy ona w sobie potencjał internetu jako medium przekazu oraz atrakcyjną formę reklamową, która budzi zaufanie i sympatię odbiorców. Czy zatem marketing internetowy jest skuteczny? Czy marketing szeptany to odpowiednia forma reklamy?

 

Marketing internetowy – skuteczność

Jedną z pierwszych wątpliwości, jaka pojawia się podczas wyboru marketingu internetowego na kanał promocji, jest ta o skuteczność. Bierze się ona głównie z niewiedzy, gdyż sam internet jest idealnym źródłem pozyskiwanie nowych klientów. W tym miejscu można znaleźć bardzo duże grono odbiorców oraz dotrzeć tylko do tych osób, które są potencjalnie naszymi klientami.

Najlepiej skuteczność marketingu w internecie obrazują miliony internautów, którzy każdego dnia przeglądając wiele stron. Można do nich też dużo łatwiej dotrzeć dzięki odpowiedniemu targetowaniu. Jest to możliwe, wybierając odpowiednie ustawienia w AdWords, Facebook Ads czy kierując bezpośrednie wiadomości do odpowiednich grup na portalach społecznościowych, czy forach. Takie działanie zapewni nam dotarcie do wielu konkretnych osób, które z największym prawdopodobieństwem wybiorą nasze usługi.

 

Czym jest internetowy marketing szeptany?

Jednym najlepszych sposobów na reklamę własnej firmy w internecie jest wykorzystanie mechanizmu dyskusji oraz polecenia. Marketing szeptany doskonale wpisuje się w to założenie. Przeprowadza się go, dokonując pozytywnych wpisów na temat marki lub produktu. Zmieszczą się je w miejscach, gdzie przebywają osoby związane z daną branżą lub zainteresowaniem. Posty takie mają bardzo przystępną formę i nie są nachalne. Mają one za zadanie przekonać potencjalnych odbiorców, że warto sprawdzić naszą ofertę. Wiele osób znacznie chętnie wybierze naszą opcję, jeśli na nasz temat pojawią się ciekawe wpisy oraz polecenia. W taki sposób możemy też dotrzeć do dużej grupy odbiorców i zwiększyć świadomość marki.

Marketing szeptany możemy zamówić też w wielu agencjach np. tej wiodącej na rynku https://arison.pl/

 Wystarczy odwiedzić wybraną firmę w internecie, uzgodnić szczegóły i złożyć zamówienie. Cały proces nie wymaga od nas ingerencji, wiedzy czy zaangażowania. Jest to dużym plusem w porównaniu ze skutecznością, jaką przynosi ta forma marketingu.

 

Czy warto korzystać z marketingu szeptanego?

Odpowiedź na to pytanie jest jak najbardziej pozytywna. Warto połączyć skuteczność ogólnego marketingu internetowego z efektywnym sposobem, jakim jest marketing szeptany. Ta forma wyróżnia się także na tle anonimowych reklam i banerów tym, że zachęca do dyskusji i angażuje czytelnika. Dzięki temu odbiorca takiej reklamy znacznie lepiej utożsamia się z naszą marką i jest bardzo skłonny wybrać nią jako usługodawcę.