Wiele osób rozpoczynających prowadzenie działalności gospodarczej zapomina na samym początku o różnego rodzaju elementach identyfikacji wizualnej. Tymczasem jest to doskonały sposób na to aby zdobyć pierwsze zlecenia czy pierwszych klientów. Dlatego właśnie projektowanie logo powinniśmy tak naprawdę rozpocząć jeszcze zanim zaczniemy produkcję lub zanim zaczniemy świadczyć usługi. Warto już na wstępie określić wartości, jakie chcemy komunikować za pośrednictwem swoich materiałów promocyjnych. Na wszystkich reklamach i ulotkach reklamowych będziemy przecież zamieszczać logo firmy.
Trzeba również pamiętać o tym jak ważną rolę będzie pełniło logo w naszej strategii marketingowej. Pod warunkiem oczywiście że taką strategię marketingową nie tylko stworzymy ale i będziemy w stanie ją później skutecznie realizować. Wielu przedsiębiorców zapomina tak naprawdę stworzyć sobie bardzo szczegółowy i konkretny plan działań na najbliższych kilka miesięcy. Warto jednak przynajmniej w ogólnym zarysie rozpisać sobie najbliższe tygodnie po starcie firmy. Dzięki temu będziemy w stanie lepiej zaplanować wszystkie swoje działania prowadzące nie tylko do maksymalizacji zysków ale i różnego rodzaju działania reklamowe czy marketingowe.
Nowocześnie prowadzona firma zdaje sobie doskonale sprawę z tego jak ważne jest pozyskiwanie nowych klientów i utrzymanie jednocześnie klientów których już obsługujemy. W takim wypadku projektowanie logo może pomóc nam lepiej przywiązać do siebie klientów i zwiększyć wśród nich świadomość naszej marki oraz wartości, jakie nasza firma czy produkt reprezentuje.